zondag 14 september 2014

Eindelijk stond ik dan voor het Egyptisch Museum in Cairo


Al van kinds af aan wilde ik het Egyptisch Museum bezoeken en nu ging
het dan eindelijk gebeuren

De taxichauffeur had ons vlakbij het museum afgezet

Er was strenge controle voordat je het terrein op
mocht van het museum


Mijn tas moest door een scan apparaat en er werd om
onze paspoorten gevraagd

Ai... daar gaat ons bezoek aan het museum dacht ik...
want de paspoorten lagen in de kluis van het hotel


Ik zei dat we de paspoorten helaas niet bij ons hadden en dat ik het heel erg vond
dat we nu het museum niet in konden omdat ik dit mijn hele leven
al zo graag wilde bezoeken


"Waar komt u vandaan?" vroeg de bewaker

"Uit Nederland meneer"

Oké, loop dan maar door..

Wat een opluchting dat we alsnog het museum konden bezoeken


Ik voelde opwinding omdat ik nu eindelijk al die
eeuwen oude schatten zou gaan bekijken


Voordat we naar binnen gingen hebben we eerst de beelden in de
tuin bekeken en op de foto gezet


Daarna moesten onze foto- en filmcamera inleveren want helaas mocht er in
het museum niet worden gefilmd of gefotografeerd


Ik kende de plattegrond van het museum inmiddels uit mijn hoofd en wist
waar ik het eerste naar toe wilde


De zalen met de schatten van Toetanchamon op
de eerste verdieping achterin...









2 opmerkingen:

  1. En, hoe vond je het binnen?
    Ik ben hier ook een paar keer geweest en verbaasde me altijd weer met welk een nonchalance er binnen de grootste schatten staan opgesteld alsof het een pakhuis is.
    Boven bij Toet is het wel wat anders, daar is wat meer aandacht aan besteed ;-) Ik vond het prachtig, niet alleen de grafkamers met inhoud, maar ook die zalen met sieraden, zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Josje,

      Ik vond het zeer indrukwekkend. De schatten van Toet maar ook de koninklijke mummies en al die andere schatten. Ik ben erg blij dat ik het nu eindelijk allemaal zelf heb gezien. Geschiedenis heeft me altijd erg gefascineerd. Zie mijn artikel van vandaag over het bezoek binnen.

      Groetjes Xandra

      Verwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.