zondag 16 februari 2014

Ik vond deze buldog in de etalage zo droevig om te zien


We zagen deze buldog in Perugia (Italië) in een etalage liggen

Totaal verveeld lag hij daar in de etalage voor zich uit te staren

Vroeger vond ik dat ze mooie koppen hadden maar sinds ik meer over de buldog weet denk ik daar heel anders over

De buldog wordt zo gefokt dat hij een platte snuit krijgt

Hierdoor snurkt hij en is ademen moeizaam voor hem

De oorsprong van de buldog was een stierenvechtershond en had de terugwijkende neus een functie

Terwijl hij zich vastbeet kon hij toch ademen maar nu is het: hoe platter hoe mooier

Er worden afwijkingen gefokt alleen omdat sommige mensen dit "mooi" vinden

Daarbij kan de buldog erg slecht tegen warmte, en hebben ze (o.a. door continu zuurstoftekort) vaak hartproblemen

Maar ja zolang mensen het 'mooi' vinden en er vraag naar is, worden dergelijke 'misbaksels' gewoon gefokt

Ik word hier alleen maar héél erg droevig van..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.