maandag 24 februari 2014

Het lijkt me heerlijk om zo door de lucht te zweven


Al van verre zag ik een paraglider door de lucht zweven

Het lijkt me heerlijk als je dat kunt doen

Hoog in de lucht, genieten van het uitzicht zonder de herrie van een motor aan je hoofd en vrij als een vogel

Ik heb een lange tijd staan kijken en van één vlucht
een filmpje gemaakt

Aan het begin van het weiland stond een motor met een lange lier

De paraglider werd opgetrokken door de lier tot hij op de
juiste hoogte was

Op dat moment werd de lier los gekoppeld en kon
het zweven beginnen

Paragliding

Het is een recreatieve en competitieve vliegsport

De piloot zit in een harnas dat is opgehangen onder een vleugel van doek

Een parapente of glijscherm is een soepele, uit doek gemaakte vleugel waarmee men kan zweven

Door het glijscherm te vullen met lucht (aan de voorkant is hij open) zal deze de vorm van de vleugel aannemen

De snelheid zal een opwaartse lift genereren die de zwaartekracht tegenbalanceert en het glijscherm zal doen zweven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.