donderdag 17 oktober 2013

Op de begraafplaats "Cementerio Santa Ifigenia" in Santiago de Cuba staat het Mausoleum van Jose Marti


Cementario Santa Ifigenia is de grote begraafplaats voor onafhankelijkheidsstrijders en revolutionairen uit Santiago de Cuba


Je moet entree betalen om de begraafplaats te mogen bezoeken en als je foto`s wilt maken moet je daar ook nog een ticket voor kopen


Bij de ingang staan gidsen waarvan sommige Engels spreken


Links op de begraafplaats staat het mausoleum van Jose Marti


Een toren van steen uit Havana (die zijn jeugd vertegenwoordigt) op een ondergrond van marmer met in het midden een marmeren beeld van Marti




Elk half uur wordt met muziek de wacht gewisseld







Langs de hoofdlaan ligt het graf van Emilio Bacardi y Moreau

De piramide van zwart marmer heeft een afgeknotte top en symbolen die aangeven dat hij vrijmetselaar was












Tegenover het mausoleum van Marti liggende verscheidende “martelaars van de revolutie”, onder wie een aantal strijders die tijdens de aanval op de Moncada kazerne in 1953 overleden



Het graf van Compay Segundo, Cubaanse muzikant en componist die bekend werd met het album van Buena Social Vista Club


2 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je toch betaald hebt om foto's te mogen nemen.
    Geweldig zijn deze foto's.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea,

    Ik neem altijd en overal foto`s ..zelfs als ik er voor moet betalen :) Ook thuis heb ik altijd mijn fototoestel in mijn tas. Ik kan rustig 400 foto`s maken op een middag...Een echte verslaving dus dat fotograferen.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.