maandag 26 augustus 2013

Ik prop onze koffers altijd vol met cadeautjes voor de Cubanen


Tijdens onze eerste vakantie in Oost-Cuba zag ik dat iemand wat kleine knuffeltjes had meegenomen voor de kinderen en dat ze daar erg blij mee waren

De enige speelgoedwinkel die we in heel Cuba hebben gezien was in Havana

Meestal zie je kinderen op straat spelen met een bal of maken ze zelf heel
creatief iets van afvalmateriaal


De volgende vakantie naar Cuba heb ik twee koffers met heel veel kleine knuffeltjes,
bellenblaas en kleurpotloden ingepakt





Ik had een e-mail in het rond gestuurd met de vraag: “Wie heeft er kleine knuffeltjes over?” en voordat ik het wist had ik twee grote vuilniszakken vol


Sinds die tijd stop ik de koffers vol met spullen voor de Cubaanse kinderen en pennen, tandenborstels, tandpasta en zeep voor de ouderen die weinig inkomsten hebben


Een gemiddeld maandloon in Cuba is €15 en zeep en tandpasta is
bijna onbetaalbaar.... als het al te koop is



De gezichten van de kinderen als ze de knuffels zien en begrijpen dat ze
die mogen houden zijn onvergetelijk






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.