zondag 7 juli 2013

Vogeltrek bij Fort Krommeniedijk


Ik heb genoten van alle vogels die ik heb gespot bij het Fort Krommeniedijk

Landschap Noord-Holland en de Vrijwilligersgroep Fort bij Krommeniedijk hadden een “vogelkijkweekend “georganiseerd 


Vanaf het fort had je prachtig uitzicht op het drassige land en de vele soorten vogels 


Bovenop het fort stonden vogelaars met hun telescoopkijkers die me graag van alles vertelden en lieten zien

Ik heb zelfs een slechtvalk gezien en dat vond ik toch wel heel bijzonder


Half februari zet Landschap Noord-Holland een deel van de Uitgeesterbroekpolder onder water ten noorden van het Fort Krommeniedijk

Hierdoor ontstaat een ideale situatie met veel voedsel voor de vogels op doortrek

Steltlopers, Nijlganzen, brandganzen, kolganzen en vele andere soorten vogels zijn er dan te zien


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.