woensdag 24 juli 2013

Onze eerste vakantie in Cuba was in Hotel Brisas **** in Guardalavaca


Na een vliegtocht van 10 uur en een lange rit met een busje door het donker over slechte wegen kwamen we bekaf aan in hotel Brisas **** in Guardalavaca


De koffers werden gelukkig naar onze kamer gebracht want er was geen lift en we zaten op de tweede verdieping

Na ons te hebben opgefrist zijn we wat gaan eten en daarna onmiddellijk naar bed gegaan

Als een blok ben ik in slaap gevallen en ik wist dan ook niet meer waar ik was toen ik wakker werd

Ik dacht even dat ik in een volière lag want ik hoorde allemaal tropische vogelgeluiden en langzaam drong het tot me door dat ik in Cuba was

Omdat we in het donker waren aangekomen had ik geen idee
hoe het uitzicht was

Mijn mond viel open van verbazing toen ik het balkon op liep 
wauw... wat een uitzicht











Een blauwgroene zee, spierwit strand en heel veel palmbomen

In één klap was ik de vermoeidheid van de dag ervoor vergeten

We hebben een fantastische maar vooral ook een zeer indrukwekkende
vakantie gehad

Aardige mensen, veel gezien, prachtig strand, zeewater van 28 graden en niet te vergeten de Cubaanse muziek


Overal waar je kwam hoorde je deze vrolijke muziek

Gelukkig hadden we ons van tevoren wel gerealiseerd dat een hotel in Cuba waarschijnlijk niet hetzelfde zou zijn als in Europa en dat bleek ook zo te zijn

Het zwembad en de gebouwen aan de buitenkant zagen erg goed uit en in de tuin stonden palmbomen en prachtige planten












Er werd ook veel op het strand getrouwd en sommige stellen lieten een herinnering in de tuin achter



De bedden en badkamer waren gelukkig erg schoon en iedere dag hadden ze van de handdoeken iets moois gemaakt


Iedereen deed verschrikkelijk zijn best om het je naar de zin te maken maar alles in het hotel was wel erg verouderd

De verf bladderde van de muren en van het plafond in onze kamer, de telefoon op het nachtkastje had een doorgesneden draad enz. maar dat maakte ons allemaal niets uit



We hebben een rondtocht door Oost-Cuba gemaakt en zagen toen hoe verschrikkelijk arm de Cubanen het hadden

Het eten bestond voornamelijk uit fruit, bruine bonen en kip en is voor de Cubanen al een hele luxe maaltijd

Voor ons was dagelijks bruine bonen en kip geen probleem want we lusten gelukkig bijna alles en je moet je aanpassen aan het land

Er was van alles bijna niets en de winkels waren bijna leeg

Hutjes van oud ongeschilderd hout met gedroogde palmbladeren als dak op het platteland en verwaarloosde huizen in de steden




Alle paarden waren erg mager en de zeer oude Amerikaanse auto`s werden vaker gerepareerd dan dat ze reden




Het was voor het eerst in mijn leven dat ik van zo dichtbij werd geconfronteerd met zoveel armoede en vond dat heel heftig


We zijn met lege koffers weer thuis gekomen want we hebben onze kleding en toiletartikelen weggegeven en we waren gelukkig niet de enige die dat deden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.