maandag 15 juli 2013

Boerderijen, koeien, paarden en een melkveehouderij in Groot Dorregeest




Via een parallelweg langs de A 9 kwam ik in het gehucht
Groot Dorregeest


Zodra ik de bocht nam om het buurtschap in te rijden was ik de snelweg al vergeten en ineens in een hele andere wereld


Als je mijn filmpje aanklikt kun je ook even genieten van al dat moois




Grote boerderijen, veel koeien, paarden en een molen zag ik in de verte


De witte was wapperde aan de lijn terwijl de koeien ernaast liepen





Hoewel Klein en Groot Dorregeest naast elkaar liggen zijn het twee totaal verschillende buurtschappen


In Klein Dorregeest wordt gewoond maar in Groot Dorregeest wordt vooral gewerkt op de boerderij




Er is een melkveebedrijf van de familie van Brugsteden die 90 koeien heeft en een schapenhouderij met een kudde van zo’n 130 dieren



De overige boerderijen waren volgens mij ook nog volop in bedrijf en ik zag ook nog een stal met prachtige paarden


Groot Dorregeest is een buurtschap in de gemeente Uitgeest

Groot Dorregeest vormt samen met Klein Dorregeest het gebied de Dorregeest en een deel van dit gebied is tegenwoordig natuurgebied





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.