zondag 13 januari 2013

Cubanen zijn een trots volk met humor en erg vindingrijk


In mijn filmpje zie je een selectie van de foto`s die ik heb gemaakt


We hebben de Cubanen tijdens onze reizen door Cuba leren kennen als hartelijke mensen met veel gevoel voor humor


Ze moeten afzien van heel véél dingen, hebben erg weinig maar redden zich wel


Ze bedenken allerlei manieren om geld bij te verdienen en zijn daar erg vindingrijk in geworden


De meeste zijn goed opgeleid en spreken Engels


Bieden zich aan als gids, verhuren kamers, koken maaltijden of verkopen van alles en nog wat


Natuurlijk proberen ze allemaal als het enigszins kan te verdienen aan de toeristen


Zou ik ook doen als ik in hun schoenen stond


Ze waren echter nooit opdringerig en er werd niet gebedeld



Ik maakte eens een foto van een oude Amerikaanse auto en zijn eigenaar die ernaast stond

Nadat ik de foto had gemaakt trok hij een doek van een bordje af

Op het bordje stond "Foto`s maken 25 cent"

Ik moest vreselijk lachen en natuurlijk gaf ik hem graag het geld


Er is een sterke familieband in Cuba


De families wonen vaak allemaal dicht bij elkaar

Iedereen helpt elkaar en alles wordt gedeeld ... ook met de buren


`s Avonds zitten ze vaak met z`n allen buiten op straat of in het park


Soms is er iemand die een fles drank heeft en daar wordt dan de hele avond mee gedaan... en gedeeld met de anderen


Er is altijd wel ergens de heerlijke Cubaanse muziek te horen en je ziet dan ook regelmatig dat er spontaan gedanst wordt op straat


De Cubanen zijn trots op hun lichaam en swingen met hun heupen in het rond



Geen probleem als daar extra vetrolletjes zitten want die swingen net zo makkelijk mee


In Cuba is reclame verboden dus ze hebben geen last van foto`s van anorexia modellen die ze het idee geven dat ze er ook zo moeten uitzien


Ze zijn gewoon zichzelf en daar "dik" tevreden mee en veel socialer dan wij meestal tegenwoordig


Daar kunnen wij nog heel wat van leren

















 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.