vrijdag 21 december 2012

Een verlicht draaiorgel in Middelburg


Dichtbij het prachtige Gemeentehuis van Middelburg zag ik dit verlichte draaiorgel staan

Nog nooit eerder had ik een verlicht draaiorgel gezien dus heb ik het even gefilmd

Super Hollands deuntje

Hij speelde het nummer: “Daar mag je alleen maar naar kijken … maar aankomen niet geschreven door Johny Hoes

Niet echt mijn muziek maar in combinatie met het verlichte draaiorgel werd ik er toch wel vrolijk van


Een draaiorgel speelt automatisch

Voorheen waren er orgelboeken nodig maar tegenwoordig wordt ook hier de computer voor gebruikt

Het repertoire van een orgel is nu zeer uitgebreid omdat men geen grote orgelboeken meer hoeft mee te nemen

Vooral in Nederland heerst er nog een straatorgelcultuur

Verder bezit Museum Speelklok een groot aantal orgels van diverse soorten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.