maandag 1 oktober 2012

Ik zag ineens een mandarijneend zitten tussen de gewone eenden


Bij een vijver zag ik ineens een mandarijneend zitten tussen de gewone eenden

Ik kende de mandarijneend alleen van foto`s en had er nog nooit één in het echt gezien

Wat een mazzel dat ik mijn fototoestel altijd bij me heb

Ik kon hem tot op een paar meter afstand benaderen

Hij hield me goed in de gaten maar vloog gelukkig niet weg

Nadat hij het gevoel had dat er niets zou gebeuren ging hij uitgebreid verder met zichzelf te wassen

Wat een prachtige kleuren heeft deze eend

In mijn filmpje zie je hem zitten bovenop de herfstbladeren ..een kleurig geheel bij elkaar

Mandarijneend

De mandarijneend (Aix galericulata) is een vogel uit de familie van Anatidae (eendvogels)

Van oorsprong is de Mandarijneend een aziatische vogel die zijn nest maakt in verlaten spechtennesten op grote hoogte

Mandarijneenden worden al enige honderden jaren gehouden als sierwatervogel

Als exoot komt de mandarijneend plaatselijk voor in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitslanden in de Alpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.