donderdag 20 september 2012

Logeren op de boerderij Fattoria Rozzalupi in Toscane



Een paar jaar geleden bezochten we in september voor
de eerste keer Toscane

Wat een prachtig en lieflijk landschap

Glooiende heuvels met olijfbomen, wijngaarden en cipressen met hier en daar een kleurig huis


Het is nog geen 2 uur vliegen naar Pisa

Daarna was het nog een uurtje rijden naar de boerderij
Fattoria Rozzalupi waar we zouden "logeren"


Mooie blauwe luchten en rond de 27 graden


Ze hadden een schuur verbouwd tot appartementen en 1 daarvan
hadden wij gehuurd

Het was mooier dan we hadden verwacht


Een zitgedeelte met een grote open haard


Een woonkeuken


Twee slaapkamers met ieder een eigen badkamer


Het allermooiste was echter... het uitzicht

We waren er stil van toen we de luiken openden


We keken uit op het zwembad en zagen een typisch Toscaans dal


Rondom de boerderij groeide er van alles



Er was een heuvel met druivenranken waar witte en
blauwe druiven groeiden


Ze zagen er erg aantrekkelijk uit om te plukken en te proeven maar helaas waren ze alleen geschikt om wijn van te maken


De zelfgemaakte wijn kregen we `s avonds bij het diner en die smaakte natuurlijk extra lekker omdat we wisten waar hij vandaan kwam


Er was een heuvel vol met olijfbomen

Wat zijn dat toch een mooie bomen met hun speciale kleuren


De bomen waren zwaar van de olijven

De boer maakte er zelf olijfolie van en die verkocht hij


We hebben het er maar niet op gewaagd om een fles mee te nemen in de koffer want stel je voor dat de fles breekt


Er was een boomgaard met appels, citroenen, perziken en vijgen en hier werd marmelade van gemaakt


Verder was er nog een moestuin waar van alles en nog wat in groeide

`s Morgens geplukt en `s avonds op je bord


Helaas werd het water van het zwembad niet verwarmd dus verder dan met mijn grote teen ben ik niet in het water geweest

Maar verder hoor je me niet klagen hoor... zou niet durven





We hoorden allerlei geluiden om ons heen die bij een boerderij horen


Wat een paradijs

Er was genoeg te zien op de boerderij en ik voelde
me er helemaal thuis







Ik vond het heerlijk om de vakantie op een boerderij door te brengen

Ik vond het erg rustgevend



Wat ik ook heel mooi vond waren die statige cipressen langs de oprijlaan en als afscheiding


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.