woensdag 1 augustus 2012

Rijksmuseum in vogelvlucht...al het moois uit de Gouden Eeuw bij elkaar


Ik heb het Rijksmuseum bezocht dat nog in de steigers staat en nog steeds maar gedeeltelijk open is


In de Philipsvleugel is nu het mooiste uit de Gouden Eeuw te zien

Je hebt nu de uitzonderlijke kans om alle hoogtepunten uit de verzameling bij elkaar te zien

De prachtige poppenhuizen, het mooiste Delfts blauw, zilverwerk en iconen uit de Nederlandse geschiedenis


De poppenhuizen zijn ongelofelijk mooi om te zien, wat een vakmanschap

Al die prachtige zilveren voorwerpen, schilderijen en andere prachtige hand gemaakte miniaturen

Zelfs de plafonds en wanden van de poppenhuizen zijn kunstwerken op zich

De poppenhuizen waren toen ze werden gemaakt al net zo duur als een echt grachtenpand


Natuurlijk hangt de Nachtwacht van Rembrandt er ook naast de vele andere schilderijen van hem

Verder hangen er nog veel schilderijen van Vermeer (o.a. het straatje en het melkmeisje), Albert Cuyp, Jacob van Ruisdael en nog vele andere

Voor mij een prima rondje om te doen en ik heb alles gezien waar ik voor kwam

Overal staan banken en kun je even op je gemak genieten van al dat moois dat al eeuwen oud is













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.