zondag 19 augustus 2012

Mijn eerste foto`s van de Piramides van Gizeh



Tijdens de rit van het vliegveld van Cairo naar het hotel vroeg de chauffeur of dit ons eerste bezoek aan Egypte was


Ik vertelde hem dat we al eens de tempels en het Koningsdal hadden bezocht tijdens een Nijlcruise

Nu hadden we een week ingepland om in een rustig tempo Caïro te bezoeken


Ik vertelde hem dat ik de Piramides en het Egyptisch Museum nu eindelijk ging bezoeken en daar bijna 50 jaar op had gewacht

Hij was verbaasd dat ik dat al sinds mijn kinderjaren wilde maar ik ben altijd gek op geschiedenis geweest


Even later stopte hij ineens langs de snelweg en wees naar rechts want daar konden we de Piramides in de verte zien liggen

We moesten maar even op ons gemak foto`s maken en het filmen maar ik vond het niet echt een veilig idee om daar lang te blijven staan

Snel dus mijn eerste foto`s geschoten vanaf de achterbank van de taxi


Ons hotel was aan de rand van Caïro en keek uit op de Piramides

Daar heb ik na aankomst op mijn gemak de andere foto`s gemaakt


Eindelijk had ik ze met eigen ogen gezien en twee dagen later zouden we ze van dichtbij gaan bezoeken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.