donderdag 12 juli 2012

Het verhaal achter de voet....“Fur Elisabeth”


Deze voet kwam ik tegen in de gang van een ziekenhuis

De maker van deze voet is Mike Schellevis en hij schreef me het verhaal achter dit beeld van deze voet:

Mijn naam is Mike Schellevis en ik woon in Bergen

Al jaren werk ik constructief met hout en ik was benieuwd of ik dat ook beeldend kon

Na 2 jaar vrij werk ben ik een opleiding Beeldhouwen/ruimtelijkvormgeven gaan volgen bij Crejat in Alkmaar

De herinnering van dit beeld heeft te maken met een verdrinking van een meisje van 13 jaar in Bergen aan Zee ongeveer 28 jaar geleden

Ik was in die tijd lid van de reddingsbrigade en heb 4 broers en zusters van dit meisje uit het water gehaald

De rest van de middag, avond en nacht hebben we gezocht naar Elisabeth

Diep in de nacht ,met laag water, hebben we haar gevonden op een droog gevallen zandbank

Het eerste wat ik van haar zag, was in het licht van de Landrover, haar voet

Dit beeld is mij altijd bijgebleven, en een beeld waardig

De Titel van dit beeld is daarom “Fur Elisabeth”

Het beeld is uitgehakt uit een stuk zwart serpentijn,woog 33 kilo bij aanvang en weegt nu 19 kilo

Alles met de hand gehakt

Op de voorgrond een voet op een ruwe achtergrond en daarachter en bijna er overheen een enorme golf

Mike.. bedankt voor je indrukwekkende verhaal achter het beeld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.