zondag 1 juli 2012

In de Varkensbaai in Cuba heb ik mijn tanden in een krokodil gezet


Tijdens onze rondreis door Cuba bezochten we ook de Varkensbaai

De meeste van onze zullen meteen aan de invasie van 1961 denken als ze "Varkensbaai" horen

Overal zagen we gedenktekens langs de weg staan van soldaten die waren gesneuveld tijdens deze invasie

Als klein kind waren "Koude oorlog" en "Varkensbaai" woorden waar ik de koude rillingen van over mijn rug kreeg

Ik voelde dat het angst opriep bij mijn ouders maar wat er echt aan de hand was dat snapte ik toen nog niet


We hebben in de Varkensbaai een krokodillenfarm bezocht

De krokodillen werden gekweekt om te worden gegeten


Eerst mochten we kijken hoe ze werden gevoerd

Het is maar goed dat er geen geurfoto`s bestaan

Getver de getver wat stonk dat vlees verschrikkelijk

Het was bijna niet te harden en wat zijn het toch afstotelijke beesten


Na de bezichtiging kregen we een lunch met ja je raadt het al...krokodillenvlees


Ik moet je eerlijk vertellen dat ik daar wel moeite mee had

Ik lust bijna alles maar om nu zo`n vies beest als een krokodil te gaan eten

Dat kon toch niet lekker zijn..


Ik heb alle moed verzameld en een stukje in mijn mond gestoken en probeerde er vooral niet aan te denken dat het krokodil was


Tot mijn grote verbazing smaakte het gewoon lekker en leek een beetje op kip


Wie had dat gedacht

Dat ik ooit nog eens mijn tanden in een krokodil zou zetten




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.